ارتباطات خارجی

  • ۰
  • ۰

6-بازاریابی تلفنی

همیشه یک صدای گرم و غیر ماشینی می تواند تاثیر بسزایی بر ایجاد یک رابطه تجاری خارجی داشته باشد. در بازاریابی بین المللی می بایست بتوانید پیام خود را به گوش مشتری خود برسانید یکی از متداول ترین و ارزان ترین روش های بازاریابی سنتی بازاریابی تلفنی است. تنها کافی است یک فرد مسلط به زبان بومی و یک خط با شارژ مناسب را تهیه کنید. اصولا بازاریابی تلفنی در یک دوره چند بار تکرار می شود تا بازخورد های مناسب را دریافت کند.


اگر به دنبال بازاریابی تلفنی بین المللی هستید می توانید از خدمات تلفنی ماهان استفاده کنید. اطلاعات بیشتر


7- شرکت های صادراتی ETC

شرکت های بازرگانی و صادراتی عموما برای تامین کالاهای خود دست به خرید محصول از تولید کنندگان و تامین کنندگان دست اول با قیمت رقابتی و ارزان می کنند. یکی از مزایای این روش فروش محصول با ریسک بسیار کم است. اما معایب این روش بسیار بیشتر است. یکی از مهمترین دلایل آن این است که شما دسترسی به بازار صادراتی ندارید و از عواید آن نظیر تسعیر ارز و حجم فروش دوره ای بی بهره می مانید. وابستگی شما به اینگونه شرکت ها پایدار است و گاها مجبور هستید محصولات خود را بسیار پایین تر از نرخ موجود در بازار خارجی بفروش برسانید.


8- شرکت های مدیریت صادرات EMC

شرکت های مدیریت صادرات اصولا وظیفه ایجاد بستر های لازم برای ایجاد فرآیند صادرات در کسب و کار شما را بر عهده می گیرند یکی از مزیت های اصلی این روش این است که شما با شرکت و تیم های توانمند که تخصص در این زمینه دارند وارد کارزار صادرات می شوید. اما بسیاری از این شرکت ها در ایران عموما توسط چندین شرکت داخلی تاسیس شده اند و عملا یک واحد برون سپاری شده از رقبای شما هستند. در بسیاری از موارد عقد قرارداد با چنین شرکت هایی منجر به صادرات نمی شود چون این شرکت ها فروش محصولات خود را ارجح بر محصول شما می دانند و با توجه به اینکه وجه (مبلغی) از شما دریافت نکرده اند مسئولیت چندانی در عمل نسبت به واحد شما ندارند.


طبق گزارش تحلیلی که از مدیران کارگاه ها و تامین کنندگان به عمل امده است 54 درصد از شرکت هایی که با EMC  ها کار کرده اند پس از 6 ماه بدون دریافت نتایج ملموس از ادامه همکاری صرف نظر کرده اند و 26 درصد از انها بعد از 9 ماه فعالیت لغو قرارداد کرده اند و به دنبال شریک دیگری برای صادرات رفته اند. در این گروه تنها 9 درصد از شرکت ها که دارای مزیت های رقابتی و حاضر به پذیرش ریسک هایی مانند پرداخت وجه پس از ارسال کالا و دریافت مبلغ کرده اند موفق به صادرات شده اند که در بسیاری از موارد چالش های حقوقی دریافت وجه همچنان گریبان گیر چنین شرکت هایی بوده است.


9- صادرات بر مبنای کمیسیون

ایده آل ترین روش در صادرات برای تولید کنندگان و تامین کنندگان صادرات بر مبنای کمیسیون است . این روش ریسک موجود در امر صادرات را بسیار پایین می آورد و پرداخت ها از وجوه دریافتی صورت می گیرد. این روش با توجه به استقبال زیاد اما دارای معایبی است که می بایست آنها را در نظر گرفت.


تامین کننده و تولید کننده با مشتری نهایی ارتباط برقرار نخواهد کرد و از قیمت واقعی بی خبر خواهد بود.

نحوه دریافت وجه و مشکلات فی مابین می تواند در آینده گریبان تولید کنندگان را بگیرد.

افراد یا شرکت های زیادی بدون پیشینه و کم تجربه این مسئولیت را قبول می کنند اما نتایج مشروعی در آینده برای تولید کننده به ارمغان نمی آورند.

در خلال کار صادرات شما برای کار خود مجبور به پرداخت هزینه هایی خواهید شد که در نهایت از مبلغ بازاریابی اولیه بیشتر خواهد بود.

شرکت های متخصص در امر بازاریابی و صادرات از قبول شرکت هایی که تازه وارد حوزه صادرات شده اند پرهیز می کنند.

 


 


روش های دیجیتالی

امروزه با گسترش ابزار های دیجیتال و اینترنت در بین جوامع روش های بازاریابی به کلی دگرگون شده است . در این بخش ما به نحوه پیدا کردن خریداران خارجی بر اساس روش های دیجیتالی میپردازیم . این روش ها نسبت به روش های سنتی بسیار مقرون به صرفه تر و متنوع تر هستند.


1- تبلیغات پیامکی

امروزه موبایل ها خود را به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها تبدیل کرده اند. بخش بزرگی از زمان ما به استفاده از این ابزار تخصیص داده شده است. دسترسی به شماره همراه تاجرین و خریداران خارجی برای بسیاری از افراد امری بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن تبدیل شده است. اما شما با دستیابی به شماره یک تاجر می توانید اطلاعات مورد نیازی و پیام های انگیزشی خود را به آنها انتقال دهید و آنان را با خود همراه کنید. نکته کلیدی در ارسال پیامک تبلیغاتی در نحوه ارتباط و فرد ارسال کننده این پیام می باشد . شما یک پیام تبلیغاتی از دیجی کالا را نسبت به یک شرکت و یا فرد ناشناخته ارجح تر و مطمئن تر می پندارید.


اگر برای پیدا کردن خریداران خارجی به دنبال ارسال پیامک تبلغاتی از طریق ماهان هستید می توانید این مطلب را مطالعه کنید.اطلاعات بیشتر


 


2- تبلیغات گوگل ادورز

جستجو امری است که همیشه ما برای دریافت پاسخ به سوالات خود در مکاتبات انگلیسی پیش می گیریم . امروزه سامانه تبلیغاتی گوگل رتبه اول را در بین سایر پلتفرم های ایتترنتی دارد. رشد روز افزون این ابزار می تواند دروازه ورود شما به بازار باشد. برای استفاده از این ابزار شما نیاز به یک وب سایت و صفحه فرود دارید . نرخ تبدیل مشتری در این روش بسیار بالاست . بخصوص اگر توسط تیمی مجرب مدیریت شود .


برای پیدا کردن خریداران خارجی از طریق تبلیغات در گوگل از طریق ماهان به لینک زیر مشاهده کنید. اطلاعات بیشتر


3- وب سایت های B2B

ثبت محصولات شما در شبکه B2B  می تواند میزان سفارشات را به طور چشم گیری افزایش دهد. شما برای استفاده از این ابزار می توانید با کمی سلیقه و استفاده از محتوا انگیزشی و تبلیغات غیر مستقیم دستاورد قابل قبولی را دریافت کنید. انتخاب شبکه به نوع کالا و کشور مقصد شما بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام این کار در رابطه با هدف خود تحقیق جامعی داشته باشید اما وب سایت علی بابا و صفحه اروپا می تواند اولین گام برای بازاریابی و پیدا کردن خریداران خارجی محصولات شما باشد.


4- بازاریابی ایمیلی

بسیاری از بازرگانان  و خریداران برای رد و بدل اطلاعات بجای فکس از ایمیل انگلیسی استفاده می کنند . بسیاری از تاجرین بخصوص در کشور های توسعه یافته و کشور های در حال توسعه شرق اسیا از این ابزار به صورت روزانه استفاده می کنند . شما برای پیدا کردن خریداران خارجی خود تنها نیاز به ایمیل مسئول خرید یا فرد تصمیم گیر در شرکت مورد هدف خود را دارید. هر چند بدست آوردن این ایمیل ها می تواند بسیار دشوار باشد اما شما همچنین می توانید از ایمیل واحد های فروش نیز استفاده کنید .


بخصوص اگر واحد مورد نظر کوچک باشد . هزینه ارسال این روش بسیار ارزان تر از سایر روش ها است. اما به یاد داشته باشید بایستی برای دریافت یک پاسخ مناسب در چندین دوره افراد را مورد توجه پیام های خود قرار دهید . قبل از انجام این کار حتما از یک مشاور در رابطه با نحوه کار پرسش کنید تا نتایج موثرتری را بدست بیاورید.


برای پیدا کردن خریداران خارجی از طریق بازاریابی ایمیلی از خدمات ماهان استفاده کنید. اطلاعات بیشتر


5- بازاریابی محتوایی

امروز دنیای محتوا در حوزه دانش پادشاهی می کند . این جمله که محتوا پادشاه است را شنیده اید؟ بسیاری از خریداران و بازرگانان برای رفع سوالات و حتی افزایش دانش خود در رابطه با پیشرفت ها و حتی جزئیات یک کالا به دنبال محتوای ناب و یکتا می گردند آن هم بیشتر از طریق اینترنت.


اگر شما بواسطه دانش مجموعه خود یک وب سایت یا وبلاگ برای محصولات خود ایجاد کنید و محتوای مناسب تهیه کنید می توانید پس از یک دوره نتایج شگفت انگیزی را دریافت کنید . همیشه به یاد داشته باشید محتوای خوب می تواند به مشتری در درک اینکه شما واقعا چه مزایایی دارید کمک کند.


 


روش ویژه

بسیاری از موسسات بازرگانی , اتاق های بازرگانی و شرکت های واسطه ای روزانه با بسیاری از شرکت ها و فعالان بازار در حال تبادل اطلاعات و معامله اند . شما می توانید برای ارتباط با شرکت های خارجی با استفاده و کمک گرفتن از این موسسات به ازای اطلاعات مشتریان نهایی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و صادرات خود را نهایی کنید. این شرکت ها و موسسات اطلاعات محصولات شما را دریافت می کنند و آن را به مشتریان و بازرگانان خود ارائه می دهند و با آنها وارد گفتگوی تجاری می شوند و با توجه به مزایای شما بهترین و مناسب ترین مشتریان را به شما معرفی می کنند . تنها گامی که شما نیاز به برداشتن دارید انجام مذاکرات نهایی و ارسال کالا و دریافت وجه ان است.


اگر به دنبال اطلاعات مشتریان نهایی هستید می توانید از خدمات ویژه ماهان استفاده کنید.اطلاعات بیشتر

  • ۹۷/۱۲/۲۴
  • ایمان اشراقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی