ارتباطات خارجی

  • ۰
  • ۰

انگ پارتنر رزومه

مخاطب شما یک مدیر حرفه ای است که صدها و بلکه هزاران درخواست استخدام و شغل و رزومه های ارسالی را به طور روزانه بررسی می کند.

هدف اولیه و فوری نامه انگلیسی درخواست و رزومه انگلیسی همراه آن، جلب کردن توجه مدیر استخدام است.
هدف نهایی این نامه، بدست آوردن یک قرار مصاحبه یا Interview است.
تفاوت نامه درخواست شغل Application letter و کاور لتر Cover letter
بسیاری از مردم بر این باورند که نامه درخواست Application letter و کاور لتر یکسان هستند.

اما باید بدانید که بین این دو نامه تفاوت هایی وجود دارد.

ایمیل انگلیسی تشکر ، در واقع مانند نامه فروش است که شما در آن مهارت ها، توانایی ها و دانش خود را ارائه می کنید.

کاور لتر Cover letter ، اساسا یک سند انتقال است. ایمیل به شرکت های خارجی نشان می دهد که یک چیزی ارسال شده است، مشخص می کند که چه شخصی آن را دریافت می کند، و دلیلی که این سند ارسال شده است. و در واقع یک ثبت رکوردی از انتقال سند بین نویسنده و خواننده است.

سه بخش مهم نامه درخواست شغل انگلیسی
توجه خواننده نامه را جلب کنید
در یک ایمیل انگلیسی خواننده نامه (مدیر استخدام) را قانع کنید که شما کاندید واجد شرایطی برای شغل و پوزیشن مورد نظر هستید
و در نهایت درخواست مصاحبه کنید
چک لیست نامه درخواست استخدام Application letter
عنوان شغل مورد نظر را مشخص کنید و به دریافت کننده نامه اجازه دهید که بداند از کجا با شغل مورد نظر آشنا شده اید.
موارد موجود در رزومه انگلیسی ، بخصوص سابقه کاری، مهارت ها و سوابق تحصیلی را خلاصه کنید.
در نامه ، خواننده نامه را به رزومه ارجاع دهید تا اطلاعات بیشتر را آنجا کسب کند.
درخواست مصاحبه کنید و بگویید در کجا و در چه زمانی قابل دسترسی هستید. اگر محل شغل از شما دور است، تاریخ سفر که مناسب شما است را مشخص کنید.
برای اینکه وقت خواننده نامه را هدر ندهید و توجه او را به نقاط قوت خود جلب کنید، هدف خود را صریح در ابتدای نامه بیان کنید.

برای مثال:

I am seeking a position as a manager in your Data Center. In such a management position, I can use my master’s degree in information systems and my experience as a programmer/analyst to address business challenges in data processing.

ترجمه : من به دنبال پوزیشن مدیریت در مرکز داده هستم. در چنین پوزیشنی، من می توانم از مدرک ارشدم در سیستم های اطلاعاتی و تجربه ام به عنوان برنامه نویس و تحلیلگر برای فائق آمدن بر چالش های دیتا پروسسینگ کمک بگیرم.

در پاراگراف های بعدی، بیشتر در مورد مدارک و صلاحیت های خود صحبت کنید. تا می توانید جزئیات مربوط بیشتری را اضافه کنید.

تجارب کاری مربوطه که در رزومه آورده اید را مورد تاکید قرار دهید.

 را با یک درخواست مصاحبه به پایان برسانید و در آخر با دقت نامه را بخوانید که اشتباهی صورت نگرفته باشد.

در ادامه دو نمونه نامه و ایمیل انگلیسی درخواست کار را آورده‌ام.
اولین نمونه نامه توسط یک تازه فارغ التحصیل نوشته شده که تبلیغی را در یک روزنامه محلی دیده و در راستای تاسیس مرکز کامپیوتر جدید، درخواست داده. نویسنده نامه برای شخص خاصی درخواست نداده اما پوزیشن مد نظر خود را توصیف کرده است.
نمونه نامه انگلیسی دوم از طرف یک متخصص نوشته شده که مطمئن نیست پوزیشنی موجود هست یا خیر.
نمونه نامه درخواست شغل به زبان انگلیسی
Dear Human Resources Manager

مدیر منابع انسانی عزیز

I just read an article in the News and Observer about Taylor’s new computer center just north of Durham. I would like to apply for a position as an entry-level programmer at the center.

من به تازگی مقاله ای را در روزنامه News and Observer درباره مرکز کامپیوتر جدید Taylor خواندم که در شمال دورهام قرار دارد. می خواهم که برای یک پوزیشن به عنوان برنامه نویس تازه کار در مرکز شما درخواست بدم یا اپلای کنم.

I understand that Taylor produces both in-house and customer documentation. My technical writing skills, as described in the enclosed resume, are well suited to your company. I am a recent graduate of DeVry Institute of Technology in Atlanta with an Associate’s Degree in Computer Science. In addition to having taken a broad range of courses, I served as a computer consultant at the college’s computer center where I helped train users to work with new systems.

می دانم که تیلور هم مستندات داخلی تولید می کنم و هم مستندات مشتری. مهارت نوشتن من، همانطور که در رزومه پیوست آمده، بسیار مناسب ارتباط با شرکت خارجی است.

من یک تازه فارغ التحصیل از موسسه تکنولوژی DeVry در آتلانتا هستم و مدرک فوق دیپلم در علوم کامپیوتر گرفته ام.

علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی زیاد، من به عنوان مشاور کامپیوتر در مرکز کامپیوتر دانشگاه (جایی که به کاربران برای کار با سیستم ها کمک می کنم) مشغول هستم.

I will be happy to meet with you at your convenience and discuss how my education and experience match your needs. You can reach me at my home address, at (919) 233-1552, or at krock@devry.alumni.edu.

خوشحال می شوم که شما را در جای مناسب ملاقات کنم و توضیح دهم که چطور تحصیلات و تجربه من به نیاز شما مرتبط است.

شماره تلفن و ایمیل رسمی من برای تماس است.

Sincerely,

Raymond Krock

ارادتمند،

ریموند کراک

دانلود نمونه نامه دوم انگلیسی برای اپلای کردن شغل جدید
Dear Ms. Jones:

I am seeking a position in your engineering department where I may use my training in computer sciences to solve Taylor’s engineering problems. I would like to be a part of the department that developed the Internet Selection System but am unsure whether you have a current opening.

خانم جونز عزیز

من به دنبال پوزیشنی در بخش مهندسی شما هستم تا بتوانم با استفاده از تجربیاتم در علوم کامپیوتر، مشکلات مهندسی تیلور را حل کنم.

من دوست دارم عضو دپارتمانی باشم که سیستم انتخاب اینترنتی را توسعه داده است، اما مطمئن نیستم که آیا موقعیت شغلی جدید دارید یا خیر.

I expect to receive a Bachelor of Science degree in Engineering from North Carolina State University in June and by that time will have completed the Computer Systems Engineering Program. Since September 2000, I have been participating, through the University, in the Professional Training Program at Computer Systems International in Raleigh. In the program I was assigned to several staff sections as an apprentice. Most recently, I have been a programmer trainee in the Engineering Department and have gained a great deal of experience in computer applications. Details of the academic courses I have taken are included in the enclosed resume.

من در شرف دریافت مدرک کارشناسی در مهندسی از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در ماه ژوئن هستم و تا آن زمان دوره مهندسی سیستم های کامپیوتری را تمام کرده ام.

از سپتامبر 2000 و از طریق دانشگاه ، من مشغول شرکت در دوره های حرفه ای سیستم های کامپیوتر بین الملل در Raleigh هستم.

در این دوره ، من به عنوان کارآموز در بخش های مختلف کار کرده ام.

اخیرا، من در دپارتمان مهندسی ، برنامه نویس آزمایشی بوده ام و تجربیات زیادی در برنامه های کامپیوتری بدست آورده ام.

جزئیات دوره های آکادمیک که گذرانده ام در رزومه پیوست آمده است.

If there is a position open at Taylor Inc., please let me know whom I should contact for further information. I look forward to hearing from you soon. I may be reached at my office (919-866-4000 ext. 232) or via email (Brock@aol.com).

Sincerely,

Rebecca Brock

اگر در شرکت تیلور موقعیت شغلی بود، لطفا به من اطلاع دهید که که برای اطلاعات بیشتر با چه کسی باید تماس بگیرم.

بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم. شماره تماس و ایمیل من .. است.

کاور لتر ها Cover letters
همانطور که قبلا اشاره شد، نامه های درخواست و کاور لتر یک شکل نیستند.

کاور لتر مشخص می کند که یک فایل یا رزومه ای ارسال شده است و دلیل آن را بیان می کند.

در کاور لتر ، اظهارنظرهای خود را به طور خلاصه بیان کنید.
در ابتدای Cover Letter باید بنویسید که چه چیزی را ارسال کرده اید و چرا.
در پاراگراف دوم نامه می توانید خلاصه محتوای ارسالی را توضیح دهید. سعی کنید به بخش هایی اشاره کنید که خوشایند دریافت کننده ایمیل باشد.
سپس باید توضیح دهید که چرا این شرکت بهترین جا برای استخدام شما است.
پاراگراف پایانی باید شامل تصدیق و تایید ها و اظهار امیدواری برای کافی بودن موارد ارائه شده باشد.
دو نمونه کاور لتر Cover letter
نامه اول به طور خلاصه، مختصر و مفید نوشته شده است.
نامه دوم مقداری بیشتر به جزئیات پرداخته و توضحیات بیشتری ارائه کرده است.
نمونه کاور لتر اول
Dear Mr. Eno:

Enclosed is the final report on our installment of pollution control equipment at Eastern Chemical Company, which we send with Eastern’s Permission. Please call me collect (ext. 1206) or email me at the address below if I can answer any questions.

Sincerely,

Nora Cassidy
Technical Services Manager
ncassidy@company.com

آقای انو عزیز

در پیوست گزارش نهایی نصب تجهیزات کنترل آلودگی در شرکت شیمیایی استرن آماده است که با اجازه این شرکت ارسال کردیم.

برای پاسخ دهی به سوالات احتمالی، لطفا به داخلی 1206 و ایمیل من در زیر تماس بگیرید.

دانلود نمونه کاور لتر دوم
Dear Mr. Eno:

Enclosed is the report estimating our power consumption for the year as requested by John Brenan, Vice President, on September 4.

The report is the result of several meetings with Jamie Anson, Manager of Plant Operations, and her staff and an extensive survey of all our employees. The survey was delayed by the transfer of key staff in Building A. We believe, however, that the report will provide the information you need to furnish us with a cost estimate for the installation of your Mark II Energy Saving System.

We would like to thank Billy Budd of ESI for his assistance in preparing the survey. If you need more information, please let me know.

Sincerely,

Nora Cassidy
New Projects Office
ncassidy@company.com

آقای انو عزیز

ترجمه از انگلیسی به فارسی: در پیوست گزارش تخمین میزان توان مصرفی برای امسال به درخواست جان برنان در 4 سپتامبر ارسال شده است.

این گزارش حاصل جلسات متعدد با جیمی انسون و ارتباط با شرکت های خارجی مدیر عملیات نیروگاه، و پرسنل او و تحقیقات گسترده از تمام کارکنان است.

با این وجود، ما معتقدیم که این گزارش اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می کند تا بتونید هزینه تخمینی برای نصب سیستم ذخیره انرژی مارک II را تهیه کنید.

ما می خواهیم که از بیلی باد برای کمکش در آماده سازی و مکاتبات انگلیسی تحقیق تشکر کنیم. اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، لطفا به من خبر دهید.

  • ۹۸/۰۱/۲۱
  • ایمان اشراقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی